BAHAYA KANDUNGAN ISI PERUT KECOA

BAHAYA KANDUNGAN ISI PERUT KECOA

Kecoak, lipas, atau coro adalah hewan serangga (kelas Insecta) dari ordo Blattodea terdiri dari sekitar 3.500 spesies dalam 6 famili. Kecoak terdapat hampir di seluruh belahan bumi, kecuali di wilayah kutub (wikipedia bahasa indonesia).

Tentunya kalian sudah tidak asing lagi dengan hewan yang satu ini bukan, dan ternyata hewan ini memiliki isi perut yang sangat berbahaya apabila menyentuh kulit tubuh kita.

Sebab didalam isi perut kecoa ini terdapat banyak cacing yang apabila menempel dikulit tubuh manusia akan menyebabkan panas,melepuh dan berasa perih beberapa hari.

Bila anda melihat KECOA di kediaman atau dimana-mana, elakkan dari memukulnya sampai mati dengan tangan kosong kerana isi perut KECOA sangat bahaya.

Hal ini kerana, di dalam perut KECOA terdapat cacing halus/lembut yang akan hidup walaupun diluar tubuh KECOA. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh KECOA (perut), ia akan bergerak untuk mencari tempat baru. jadi AWAS ya.

Bentuk fizikal cacing ini sangat pendek, halus dan lembut dan hanya akan dapat dilihat pada mata kasar normal manusia bila jarak pandang sekitar 10-20cm sahaja.

Cara MELIHAT kewujudan fizikal cacing ini, letak isi perut KECOA di atas kertas hitam atau cermin. Kita akan melihat cacing KECOA akan bergerak-gerak.

Sangat berbahaya apabila cacing ini menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) kerana cacing ini mampu untuk masuk melalui lubang pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar.

Inilah kumpulan efek dari cacing kecoa yang masuk kedalam kulit tubuh manusia.

Isi perut kecoa

Kecoa yang mati dipites

Efek isi perut kecoa yang menyentuh kulit manusia




Itulah sekelumit artikel yang saya ringkas mengenai bahayanya isi dari perut kecoa yang apabila mengenai kulit kita, jadi pesan yang didapat kita ambil dari artikel saya ini janganlah kalian memites atau membunuh kecoa dengan cara didipijak/penyet langsung dengan kulit, gunakanlah kayu atau batu untuk membunuh kecoa. sekian teriamakasih semoga bermanfaat.

Tag :
Bahaya Cacing Perut Kecoa ,racun kecoa,bahaya kecoa,efek lendir kecoa,efek isi perut kecoa,racun yang terkandung kecoa,obat racun kecoa,cara melihat cacing kecoa,cara mengobati cacing kecoa,cara menghilangkan cacing kecoa,cara menghilangkan racun kecoa,cara mengobati racun kecoa,

0 Response to "BAHAYA KANDUNGAN ISI PERUT KECOA"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel